Добре дошли в блога „Хлапета”! Тук ще намерите полезна информация за деца, възпитание, образование, частни детски градини и училища. Ценно е да знаеш! Danybon
RSS

вторник, 1 ноември 2011 г.

Математически турнир "Черноризец Храбър" - ОТГОВОРИ

Подрубрика "Математика"
Ако харесвате този блог, заповядайте и на Фейсбук страницата ми Danybon или ме последвайте в Twitter @danyboneva


Днес се проведе едно от най-интересните математически състезания - "Черноризец Храбър". Това е 20-то издание на турнира. 




В Софийската математическа гимназия беше пълно с деца-математици. Отделно се явяваха и в Ректората на Софийския университет и в НПМГ.  



Това състезание е важно за кандидатстващите в СМГ след 4 клас. 


Интересното при този математически турнир е, че за непопълнен отговор учениците (от 3 до 6 клас) получават 3 точки. За верен - 7 т., за сгрешен - 0 т. Харесва ми, че има логика и детето може да си прецени - като в шаха, коя задача да "жертва" и да не попълни отговор, ако не е много сигурно в нея. По-добре да вземе 3 т., отколкото да напише нещо грешно и да има 0 т. Това е така, защото задачите не са по класове, а са, например, 5-6 клас заедно.


На сайта на организаторите - Институт по математика и информатика, БАН вече можете да намерите отговорите от днешното състезание:


Отговори
Дискусии за състезанието можете да следите в темата: "Математически турнири".


източник: Институт по математика и информатика, БАН

4 коментара:

Анонимен каза...

Ех, Дани! С тези статистики не сме много полезни на хората, защото не им казваме пълната истина.
А тя, като всяка истина, е тъжна!
Нарича се приети в СМГ извън официалното класиране. Всички си спомняме как ни "въртяха" с техните списъци и класирания лятото. А сега се оказва, че са приели хора с фрапиращо ниски резултати от рейтинг и ОМТ -Откриване на математически таланти. То това си е за разследване,но ние не вярваме на такива филми в нашето мило отечество.
1. Александър Методиев Очков, резултат от ОМТ -10;Рейтинг -6; Общо -26.Сега, горкият, има 31 точки на ЧХ!
2. Богдана Цветанова Динова -17/19,4/53,4.На ЧХ-23точки!
3. Тихомир Данаилов Николов -18/15,6/51,6. На ЧХ -56 точки.
Има още четири "парашутиста", но нямам нерви да Ви ги пиша.
Във века на цифровите апарати и ентусиазираните родители, които знаем колко ни струва гавоболието по кандидатстването в СМГ, опитът да се укриват резултати е жалък и безсмислен толкова, колкото и нашите статистики да откриваме закономерности в неморалното ни време.

Анонимен каза...

Оставете децата на мира, според мен най-малко са виновни, а за родителите нямам думи.
И аз като разбрах, че петите класове, 1 седмица след първия учебен ден са станали по 32 ученика останах изумен. Не мога да допусна и ми е трудно да повярвам, че някой родител ще направи нещо подобно с детето си. Питам се на какво го учи, какви ценности изповядва........, а и как ще се чувства самото то сред деца заслужили място с цената на много усилия. Но какво да се прави! "O tempora, o mores" - Мутро-чалго-баджанашка държава .
А какво ли изпитват родители и деца, останали първи под чертата?

Danybon каза...

Хм, интересни коментари! Аз не съм толкова навътре в темата "СМГ". Следя ги по-скоро от гл.т. на "конкуренция". Синът ми учи в друго училище и ще ми е интересно как ще се развива този випуск. Както обикновено всички гледаме кои са първите, но този път реших да видя и какви са най-ниските резултати. Огромна ножица се получава от 132 т. до 23 т. Това ме учуди. Иначе направих статистиката по чисто субективни причини - реално мен ме интересуват само първенците и дали синът ми ще успее да се пребори отново за челни места при тази конкуренция от СМГ.
Но който разбира, е видял и други неща, които на мен са ми убегнали.

Анонимен каза...

колко интересна информация. Аз пък съм много против състезания, които носят точки за непопълнен отговор да влизат в рейтинга. Това , че е за две възрастови групи не е проблем, т.к, така или иначе класирането е отделно по класове.
Получава се абсолютна пародия! Деца , оставили повече непопълнени отговори имат повече точки от деца , които са допуснали елементарни грешки и са загубили точки. Виж, да сложат Салабашев, там няма 6/5. Гледах класирането за 4 кл. в София и установих, че ако детето не реши последните 5 задачи ,/ а те са най-трудните/,и има 15 верни задачи влиза доста напред в рейтинга.Ако обаче детето е решило 16 зад., а останалите е сбъркало от бързане или недоглеждане, слиза доста надолу.Сами преценете кое дете заслужава да учи в СМГ!

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...